Thursday, 25 October 2012

+PuLaU bIdOnG hEbAt!!!+

Assalamualaikum dan selamat malam..

Malam ni aku nak cerita sikit pasal pengalaman aku pergi Survival Laut di Pulau Bidong.Kalau korang nak tahu Pulau Bidong adalah salah satu pulau kepunyaan UMT.Semua students baru UMT di beri peluang menikmati keburukan keindahan pulau ni.Lagipun 20% markah koko akan diambil melalui aktiviti ini.

Aktiviti yang dijalankan sepanjang Survival Laut ialah water confident*walaupun mmg x confident snorkeling,jungle tracking,berkayak.dan last sekali adalah persembahan malam kebudayaan.Kami semua dibahagikan kepada 4 kumpulan.Aku berada dalam kumpulan ketam!!!

Coral di dasar laut Pulau Bidong..Cantik sungguh ciptaan-Mu Allah.

Ehsan dari Google...

Firstly,kami semua mesti naik bot pergi ke pulau tu.*takkanlah nak g pulau naik bas cik sheira oi.. Aku group yang pertama sampai sebab bot yang aku naik sangat-sangat laju.Tapi yang laju paling syok sekali....

Pengalaman pertama aku naik bot.Memang syok!!!!


Aku dan Kak Farah.Muka Kak Farah masa ni pucat sebab mabuk laut sikit..Cian dia....

Sebaik saja sampai,kami terus buat semua aktiviti dengan bimbingan abang dan akak fasi.Mula-mula memang takut.Aku dah mengucap awal-awal lagi.Manalah tahu Allah nak tarik nyawa aku masa tu jugak.Tapi Alhamdulillah aku masih selamat.Terima Kasih Ya Allah..

Aktiviti yang paling aku suka ialah snorkeling*walaupun rasa sesak nafas sebab memang kagum giler takut dasar laut.Macam-macam aku jumpa dalam dasar laut tu.Yang paling cantik ialah terumbu karang dan ikan Nemo..Aktiviti yang paling aku tak suka ialah berkayak.Serius aku cakap,memang penak sangat-sangat berkayak.Hampir 12km aku berkayak dekat laut tu.Sampai nak putus semua urat tangan aku.

Muka happy masa mula-mula sampai....

Sama tak???

 Selamat datang ke 'Pulau Bidong'.

Hari kedua pulak memang tak ada aktiviti yang dijalankan sebab semua aktiviti berjaya dilakukan pada hari semalam.Yang ada cuma penyampaian hadiah dan gotong-royong saje..

Aku dan Kak Adda.*owg yang paling suka kacau aku..


 Me and Kak Nina *roomate yang satu kepala dengan aku!!!

 Kawan aku yang datang dari Sabah *jauh tuuuuuuu..

My roomates.....
 Dengan Kak Farah lagiiiiii....

 Ex roomate aku masa di matrik.Jodoh kami panjang jumpa di UMT kembali...

 Aini and me...

 Orang yang paling banyak bantu aku...

 Sekali lagi!!!

 Not ready... *tersesat sorang kat belakang

 My Friends....

My classmates...

 Lastly,me and Kak Izan...

Kumpulan Ketam dinobatkan sebagai juara keseluruhan..Yahoooo!!Menang dan kalah bagi aku semua tu tak penting.Apa yang penting??KERJASAMA!!!!

Bagi sesiapa yang nak merasai pengalaman macam aku,bolehlah mohon ramai-ramai masuk ke UMT. Insya Allah anda akan seronok merasai pengalaman ini....

Ok lah..daaaa.....enjoys reading k!!!!!!




2 0000 orang yang cute:

Anonymous said...

aslamulikum

Sheira said...

waalaikumusalam..